Een Duitse webshop audit - direct toepasbaar advies

Webshop audit

Geen idee waarom jouw Duitse webshop niet goed loopt en de bezoekers zonder aankoop vertrekken? Ik onderzoek jouw Duitse webshop grondig naar mogelijkheden tot verbetering. Het resultaat is een gelokaliseerde webshop die eindelijk meer omzet en conversies gaat genereren.

 

Je krijgt geen langdradig, saai rapport, maar krachtig advies waarmee je direct aan de slag kunt. Je ontvangt een heldere to-do lijst, zodat je precies weet welke stappen je moet zetten om meer omzet te genereren en de conversies van jouw Duitse webshop een boost te geven. Geen geneuzel, alleen doelgericht advies om zelf de regie in handen te nemen.

Vraag nu een webshop audit aan

Webshop audit lite

Jouw Duitse webshop zet niet zoveel om als gehoopt, maar je weet niet waar dat aan ligt. Je wilt weten waar jouw Duitse bezoekers op vast lopen en waarom ze net kopen. Met een uitgebreide check op de klantreis, zie ik meteen wat het probleem is. Je ontvangt een PDF van mij met de resultaten hoe jij de webshop beter kan laten aansluiten aan Duitsland. Ik kijk naar bv: spelling, content, CTA’s, marketing uitingen, betaalmethodes, USP’s en extra opties om te testen.

Je ontvangt van mij:

  • Een grondige analyse van de webshop
  • Een beoordeling van de klantreis
  • Een check van de betaalmogelijkheden
  • Een analyse van de homepage, één categoriepagina, één productpagina, de winkelwagen en het afrekenproces.
  • Alle best practices en kennis om jouw webshop direct aan te passen

Het resultaat is een gelokaliseerde webshop die eindelijk meer omzet en conversies gaat genereren.

Oplevering: binnen 10 werkdagen

Webshop audit compleet

Jij wilt weten hoe jouw hele Duitse webshop ervoor staat, maar je wilt ook dat de online marketing kanalen onder de loep worden genomen. Daarnaast verstuur je servicemails en werk je wellicht zelfs met e-mail flows. Alles zaken die vlekkeloos moeten zijn, om jouw Duitse bezoeker te overtuigen.

 

Bij een complete webshop ontvang je van mij:

 

  • Een grondige analyse van de webshop
  • Een beoordeling van de klantreis
  • Een check van de betaalmogelijkheden
  • Een analyse van de homepage, alle categoriepagina’s, verschillende productpagina’s, de winkelwagen en het afrekenproces.
  • Een beoordeling en verbetering van de e-mail teksten
  • Een beoordeling en verbetering van de ad teksten
  • Alle best practices en kennis om jouw webshop direct aan te passen

Oplevering: binnen 14 werkdagen

Veelgestelde vragen ?

Een webshop audit geeft je toepasbaar advies hoe jouw Duitse webshop verbeterd kan worden.

Voor meer omzet en meer conversies! 

Een webshop audit levert een heldere blik op waarom jouw Duitse webshop niet goed presteert. Tijdens de audit onderzoek ik welke aspecten van jouw webshop beter afgestemd moeten worden op de Duitse bezoekers, om een lokale ervaring te bieden. Verwacht geen saai rapport; het is eerder een to-do-lijst die helder aangeeft wat er verbeterd moet worden en hoe. Ik formuleer alles zo helder dat je het vaak simpelweg kunt kopiëren en plakken. Geen vakjargon, maar krachtig advies dat je direct kan toepassen.

Een webshop audit is geschikt voor zowel de kleinere webshops als de grotere webshops. Je herkent dat de resultaten beter kunnen en je wilt de Duitse markt veroveren. Alleen weet je zelf niet wat je precies moet doen en hoe je moet beginnen. Je bent niet of weinig bekend met de Duitse markt en online marketing daar en je hebt geen of weinig mankracht om je hiermee te helpen.

Wat je zoekt zijn concrete acties om eindelijk een succesvolle Duitse webshop te hebben. 

In de webshop audit lite zoom ik on op alle aspecten op jouw webshop. Daarnaast ontvang je best practies op de Duitse markt, zoals welke USP’s en CTA’s goed werken.

 

De webshop audit compleet zoomt ook in op jouw online marketing kanalen zoals ads voor Google of Facebook, social media teksten, e-mails of SEO.

Geen probleem, dan help ik je uit de brand. Samen bepalen we welke acties prio hebben en ik voor jou kan oppakken. We maken duidelijke afspraken hoeveel uur ik bezig ben en wanneer ik het uitvoeren. En dan ga ik aan de slag in jullie backend, om alles door te voeren. 

Ja, natuurlijk! Graag zelfs 🙂 Ik werk vaak met marketingbureaus, waarvan klanten de stap naar Duitsland willen gaan. Het bureau wil graag de klanten houden, maar kan niet alles zelf beoordelen vanwege het taalgebrek en weinig kennis van de Duitse markt. Als jouw klant akkoord geeft op de audit, geef je mij een seintje en ga ik voor jullie aan de slag. Heeft je klant daarna nog vragen of moet ergens verdieping komen, ook dan sta ik jullie bij.

In principe natuurlijk wel. Alleen zie ik bij veel audits, dat de kwaliteit van de vertalingen niet heel goed is. Een Duitse webshop is meer dan slechts een snelle vertaling.

 

Ik ben ook geen vertaler, ik kijk natuurlijk wel naar spellingsfouten, maar mijn focus ligt op de commerciële kant van een webshop. Converterende CTA’s of USP’s zijn meer dan een letterlijke vertaling. 

Deze merken gingen je voor: